Måder at forenkle din lokale marketingstrategi i 2023

Her er strategier, der vil hjælpe dig med at forenkle og fokusere din søgning og markedsføringspraksis og gøre din virksomhed mere effektiv.

 

1. Brug kun sociale medier til engagement … eller slet ikke

En undersøgelse fra Google viste, at der ikke var nogen reel sammenhæng mellem mediebrug og indflydelse. Med andre ord, bare fordi mange mennesker bruger Facebook eller klikker på din virksomheds hjemmeside, betyder det ikke, at de vil købe fra dig. Det, der betyder noget, er forbrugeroplevelsen og at matche indhold med det, forbrugerne ønsker eller har brug for.

 

Alternativt kan du bruge dine sociale mediesider som en forbedret fortegnelse og omdirigere al trafik mod ét sted, der er opdateret, såsom dit websted, hvor forbrugeroplevelsen matcher den oplevelse, du gerne vil have, at de skal have i din butik.

2. Overvej webstedsdesign, der kun er mobil

Mobil har allerede overhalet desktop i både lokal søgning og Google-søgning. I stedet for at investere i responsive websteder eller flere websteder til forskellige skærme, forenkle og designe en professionel hjemmeside kun til mobile enheder.

 

Mobilwebsteder er stadig tilgængelige på desktops – de har muligvis mere hvidt område end et almindeligt websted, men de fungerer fint på en desktop.

 

For dem, der planlægger at bruge deres mobilside til alle skærme, er disse lette justeringer at foretage. Designet vil tilfredsstille Googles algoritme for mobilsøgningsplacering og de 67 procent af forbrugerne, der efterspørger mobiloptimerede sider. Og det vil forenkle ikke kun din strategi, men også dine kunders oplevelse.

 

Denne strategi kan udvides til andre marketingformater såsom e-mails, betalte søgeannoncer, displayannoncer og fortegnelser.

3. Konsolider dine målretningsdata

At placere alle dine data ét sted forenkler ikke kun at analysere og administrere dem, men det gør dine data meget mere effektive at bruge. Indsamling af en masse specifik information til målretning er ikke effektiv, hvis kun bits og stykker bruges på et givet tidspunkt.

4. Omfavn E-handel

Fordelene ved automatiserede værktøjer og e-handel er indlysende. Alligevel er mange langsomme til at tilpasse sig – for eksempel har kun fem procent af restauranterne taget automatiserede værktøjer som onlinebestillinger eller reservationer i brug.

 

Barrieren for lokale virksomheder er sandsynligvis den tid og tilpasning, det tager at revidere det nuværende system og frygten for forstyrrelser på grund af ændringer.

 

Kom forbi den frygt ved at tænke på det som at rense dit skab. Du er nødt til at tømme det ud, og resten af dit værelse kan ligne en katastrofe, indtil du renser, organiserer og sætter tingene tilbage. Men investeringen i automatiserede værktøjer vil betale sig hurtigt og i lang tid.

 

Brug af e-handelsplatforme betyder, at kundeemner registreres 24/7, ordrer modtages og udfyldes automatisk, påmindelser sendes via e-mail, færre annulleringer medfører, færre fejl begås, og kunderne er gladere.

 

Integration med back-end-systemer forbedrer rapportering og øger omsætning. Selvom det kræver noget front-end-arbejde at skifte, vil slutresultatet være mere effektivitet og enklere betjening.

5. Genbrug dit indhold på tværs af alle platforme og medier

Større virksomheder kan ansætte personale til hver form for medie, eller endda hver mediekanal, der giver dem mulighed for at skabe unikt indhold til e-mails, søgekampagner, displayannoncer, Twitter, Facebook, LinkedIn og Instagram for at drage fordel af nuancerne i hver grænseflade og generelt publikum. Små virksomheder har sandsynligvis ikke råd til den luksus.

 

Små virksomheder kan være bedre stillet til at skabe ét stykke indhold af høj kvalitet, de kan dele på tværs af alle mediekanaler, i stedet for at tilpasse indhold til hver kanal, der lider af uopmærksomhed.